در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر برگزار شد؛
کارگاه جایگاه علم در قرآن و روایات
در قالب طرح ملی گفتگوی ماه دانشگاه فرهنگیان کارگاه جایگاه علم در قرآن و روایات در سالن همایش پردیس بنت الهدی صدر دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر، عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان در این کارگاه دو ساعته که مهمانان ویژه آن اعضای هیات علمی دانشگاه های فرهنگیان سراسر کشور بودند، اظهار داشت: برای آنکه موضوع کارگاه بهتر برای ما روشن شود ابتدا باید تعریف اجمالی از علم و معنای منتخب آن ارائه داد.
حجت الاسلام احمد سیلاوی گفت: در این کارگاه نسبت علم با دین و اقسام آن طرح و در ادامه تاریخچه ای کوتاه از سیر این بحث در آیین مسیحیت و اسلام بیان شد. وی با اشاره نظر ادیان اسلام و مسحیت نسبت به علم بیان داشت: اسلام طرفدار علم و علم آموزی بوده و برخلاف مسیحیت اسلام همواره علم آموزی را مورد تایید و تاکید قرار داده است.
سیلاوی ادامه داد: اما در ارتباط با علوم تجربی که محل بحث بود در کتاب قرآن مطالبی در این ارتباط وجود دارد ولی از آنجایی که کتاب قرآن تبیان لکل شی است برای کسب این دسته از علوم با توجه به کتاب روش برداشت از قرآن استاد صفائی حائری (عین-صاد) مطالبی برای حاضرین در کارگاه ارائه شد.
وی تصریح کرد: روش این نوع برداشت ضمن تحصیل مقدمات علوم قرآنی و تجربی بر چهار قسم توجه به معنا، تفسیر، روح (یافهم آیات) و نور(در غالب آزادی و اطاعت) است.
در پایان این کارگاه نیز توضیحاتی در ارتباط با این اقسام و روش صحیح برداشت از قرآن ارائه شد.